عقیم شدن مردان ناشی از بیماری های خاص
نوشته شده توسط : sibesalamati

عقیم شدن مردان ناشی از بیماری های خاص گرداوری شد

عقیم شدن مردان ناشی از بیماری های خاص

 

عقیم شدن مردان در حقیقت مساوی با ناباروری مردان خواهد بود ، بنابراین برای جلوگیری از این اتفاق نیاز است تا از راه های عقیم شدن مردان آگاهی داشته باشید و با پیشگیری از آنها به باروری کمک کنید. برخی از آقایان از دلایل ناباروری خود در گذشته اطلاعی نداشته و ناباروری و عقیم شدن خود را باور ندارند. در ادامه با مهم ترین علائم عقیم شدن مردان آشنا خواهید شد.

اولین دلیل برای عقیم شدن مردان سرطان پروستات خواهد بود. این سرطان به صورت خاموش پیشروی می کند ، اما زمانی تشخیص داده می شود که دیگر برای درمان آن دیر شده و سرطان پروستات تأثیر خود را بر روی سیستم تناسلی مردانه می گذارد. این سرطان در اکثر موارد پس از سن چهل سالگی شیوع پیدا می کند که با استفاده از یک آزمایش به راحتی تشخیص داده می شود. یکی از دلایل آزمایش های شش ماهه برای آقایان پیشگیری از سرطان پروستات و همچنین عقیم شدن آنها می باشد.

از بیماری های خطرناک دیگر که می تواند بر روی سیستم تناسلی مردان مؤثر باشد و موجب عقیم شدن مردان شود در رابطه با سرطان مثانه می باشد. سرطان مثانه به دلیل نزدیک بودن مثانه با قسمت های مهمی از دستگاه تناسلی مردانه بر روی میزان باروری مؤثر خواهد بود. این نوع سرطان با درد شدیدی در ادرار کردن و قسمت مثانه همراه می باشد.

بیماری دیگری که از شیوع زیادی برخوردار نیست در رابطه با سرطان بیضه ها می باشد. سرطان بیضه ها به دلیل تأثیر بر روی میزان تولید اسپرم ها نقش مهمی بر روی ناباروری مردان دارد و به نوعی بر اثر عدم درمان به عقیم شدن مردان نیز ختم خواهد شد. علاوه بر بیماری ها عقیمی مردان بر اثر هر نوع تغییری در عملکرد بیضه ها نیز رخ می دهد. بیضه ها بر اثر ضربه یا تغییر در عملکرد آنها به دلیل تأثیر منفی سیستم ایمنی دچار تغییراتی می شوند که این تغییرات معمولا به ضرر آنها بوده و مهم ترین تأثیر آن بر شکل ، میزان و حرکت اسپرم ها نیز خواهد بود.

مهم ترین راه برای تشخیص مشکلات تناسلی در مردان طول کشیدن ارگاسم می باشد. معمولا در شرایط عادی مردان نسبت به زنان با سرعت بیشتری به اوج لذت جنسی می رسند ، در حالی که برخی از مردان دیرتر از این زمان به اوج لذت جنسی می رسند و این علامت نشان دهنده یک اختلال در آنها می باشد که باید با بررسی بیشتر به درمان آن پرداخته شود. از نظر ظاهری چنین مردانی مشکلی ندارند اما از نظر داخلی اختلالاتی وجود دارد که بر روی میزان باروری نیز مؤثر می باشد.





:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 21 بهمن 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: